Monday 11 January 2016

Gading dan Jeruju :p

Aku cuma nak gitaw.. ketum kalo dah bercampur ngan mende bukan2, memang aku muntah.. huh..

Baru ni umi angkat aku bagi pokok jeruju.. bukan pokok ye.. daun dan buahnya.. emm.. korang x penah dgr kan? katanya byk sgt khasiat smpai nk cite x larat.. hmm.. ok.. daunnya rebus.. minum.. rasa dia mcm dulu aku minum misai kucing + tongkat ali (kes batu karang) ..  bijik dia makan x rasa ape. Pokok ni agak rare, so ramai maybe x penah taw.. sekian..

ni pokok jeruju.. gambaq amek google images


Dan cite seterusnya tentang gading gajah yang dah lama aku simpan tapi aku x buat ape.
Katanya gading ni dari gajah putih.
Owner bagi aku seketul gading, dan mata gergaji puting..  katanya "Orang lain nak bayar aku sampai 30k pon ada. tapi aku suruh potong dia x bole potong.. kalo ko bole potong, ko ambillah sikit. bole buat cincin ke ape.. "

Aku potong selamber je kot.. pastu aku potong lagi 2 bahagian, satu aku bagi kawan aku.. tapi dia ni dalam kepala dia mende ni azimat.. nk wat itu nk wat ini sudahnya bahagian dia hilang ditangannya sendiri.. Dan aku memang dari dulu x percaya pada azimat so aku amek aku simpan aje lah.. nanti2 aku buat lah aksesori.. kihkihkih..

So baru ni aku teringat batu tu. aku pon pegi uptown kota.. Sembang2 goreng2 ngan pembuat cincin.. so dia buatkan la aku cincinnya.. aha.. lawa plak.. bkilat.. sesuai sgt niat aku nk wat aksesori je..

ni gambar snap sendiri
ni snap xdak flash

No comments:

Post a Comment