Saturday 24 October 2015

Myvi Hilang!

Entri kali ini hanyalah sebuah kisah yang berlaku pada seorang kawan.. Yang kalau dinyatakan namanya disini, angpa bukan kenai pon.. Aku tak tahu la nak bagi tajuk apa.. macam2 idea melintas2, ini yang aku tangkap.

Mari aku ceritakan sedikit watak dalam drama ni . 
Akmal - Technician x banyak cakap
Leman - Unit Keselamatan (CCTV)
Syed - Technician kuat bahan org
Arman - Technician paling poyo
Aku - kau x perlu tahu.. :p

Cukup situ intro.. 
*Gambar hanyalah sebagai hiasan .

Alkisah maka seorang kawan ini adalah seorang yang balik dari kerja tepat pada masanya..Namanya Syed. Akan tetapi pada suatu hari, jam 6.30petang beliau dok kat office lagi.. Aku hairan.. Aku datang dekat..

Beliau sibuk mencari sesuatu, aku malas kacau.. kalo aku kacau bole begaduh ni agaknya.. hehe..

Then dgn bepeluh2 tu, Syed mencapai beg,dan berlalu pergi.. Nak balik la tu kan.. xkan nk ke club bogel plak dia x separah tu.. 

10 minit kemudian Syed datang balik, dengan bepeluh yang mmg dari tadi x kering lagi gamaknya, muka pucat seakan2 baru dikejar mambang tanah. 

Aku : "Ko kenape syed?? "
Syed : "Kereta aku hilang weh.. kereta aku hilang" (Mulut teketar tu)
Aku : "hah? hilang? "(dengan muka pelik)
Syed : "Tadi aku carik kunci aku. biasa aku letak tepi beg ni.. tetiba tadi xde. aku ase org jumpa kunci aku , dia try try.. x pon jatuh maybe dekat ngan kereta.."
Akmal : "Ko biar betol. Aku dah la selalu parking situ" (Muka acah tekejut)

cerita dia buat aku pecaya mmg kete dia da hilang. aku pon amek nombor kereta.. standby nk roger budak2. 
Semua orang teros aktif. This is real shit man.. Kereta hilang bro.. bukan spender.. spender orang x marah mana..

Aku : "ko rilek syeh.. kalo org jumpa, maybe org hantar balai. Ape ape pon ko kena g balai, report.. 

Syed masuk office.. 

Syed : "Leman, aku nk tgk cctv.. Area parking depan ada x?"
Arman menyampuk : "Ko biar betol. xkan myvi ngv tu pon ada orang nk try."
Leman : "depan sana xde doo.. laluan dia bole la.. "
Syed : "ok jom.."

Aku biarkan Leman dan Syed gi dulu. aku lepak jap sembang ngan Arman. Arman dengan muka acah2 professor, 

Arman : "Xkan parking depan tu boleh hilang. Kunci dah la xde, camne nk report tu.."
Aku : "boleh je man report.. kalo aku bg pinjam kete aku  ko x pulang pon aku leh je report charge curi.."
Arman : "ape je la ada ngan myvi tu.. kete da bruk"
Aku : "Man, org curi kereta mmg x jual seketol.. ko pike la sport rim saje boleh RM1+++.. gearbox lg?"
....
Perbualan bodoh ngan Arman ni agak panjang, aku saje pendekkan. Korang baca pon x guna.

Setelah fedup layan Arman, aku pegi usha bilik CCTV ngan Akmal. Nak nyibuk taw ape cerita.
Baru sampai pintu,

Leman : "woi ko tangkap dia.. rogol dia dalam bilik cctv ni"
kenape kenape?
Syed : "Sorry gais.. Aku baru teringat pagi td aku antar kereta aku kat carwash. Aku lupa sebab tadi tengah hari aku nak gi amek, Aril ajak teman dia gi tempat lain plak"

Maka kami beramai2 memaki hamun syed tanpa belas kasihan.. segala bodoh bangang ko semua dapat.. Dan cerita tu tak habis kat situ.. Sambung kat telegram group. Dan esoknya baru aku tahu, cerita dia 1 bangunan semua tahu.. kahkahkah..


No comments:

Post a Comment